Regulamin aplikacji Treat
I. Postanowienia ogólne:
Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Aplikacji mobilnej TREAT.
Regulamin wraz z Polityką Prywatności udostępniony jest nieodpłatnie na stronie internetowej www Sprzedawcę oraz w Aplikacji mobilnej TREAT w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią, jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie.
Korzystanie z Aplikacji mobilnej TREAT jest dobrowolne, wymagające posiadania przez Klienta aktywnego konta.
Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
Opracowane przez Sprzedawcę w ramach świadczenia Usług, treści i materiały mają charakter indywidualny, stanowią utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie przewidzianej ww. ustawą. W szczególności, zabronione jest przez Klienta wykorzystywanie planów posiłków i suplementacji, diet, przepisów oraz pozostałych materiałów dostarczanych przez Sprzedawcę w ramach oferowanych Usług do własnej działalności zawodowej, w tym działalności o charakterze konkurencyjnym lub dalsze ich odsprzedawanie, rozpowszechnianie czy publikowanie
II. Definicje
Ilekroć w Regulaminie mowa o:
Sprzedawca – należy przez to rozumieć Treat Spółka z ograniczoną odpowiedzialności z siedzibą w Warszawie przy ulicy Jagiellońskiej 52/11, 03-463 Warszawa. Nr NIP 1133168377, KRS: 0001174703, REGON: 541799642.
Kliencie – należy go rozumieć jako uczestnika Aplikacji, który zaakceptował Regulamin. Dane osobowe Klientów są przetwarzane oraz udostępniane w celu wykonywania Umowy oraz zgodnie z wyrażonymi zgodami, zgodnie z Polityka prywatności zamieszczoną w Aplikacji oraz na stronie www.treat.pl
Aplikacji – należy przez to rozumieć zewnętrzne oprogramowanie na urządzenie mobilne, oferowane w ramach platformy Google Play, App Store lub innym pozwalające na korzystanie z Usług Sprzedawcy i innych podmiotów.
Dystrybutor Aplikacji - App Store (dla systemu operacyjnego iOS), Google Play (dla systemu operacyjnego Android) i AppGallery.
Konto – należy przez to rozumieć indywidualne konto Klienta niezbędne do prawidłowej obsługi Aplikacji oraz korzystania z przedmiotowych usług (a także pobierania opłat zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Regulaminu).
Biuro Obsługi Klienta (BOK) – należy przez to rozumieć uruchomioną przez Sprzedawcę usługę, zapewniającą Klientom kontakt poprzez pocztę elektroniczną pod adresem kontakt@treat.pl
Blokadzie konta – należy przez to rozumieć środek polegający na uniemożliwieniu korzystania z Aplikacji w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu.
Operatorze – należy przez to rozumieć firmy oferujące usługi w ramach Aplikacji.
Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin, opisujący zasady i warunki korzystania z Aplikacji, w szczególności zakres praw i obowiązków Klientów.
Regulaminy podmiotów trzecich – należy przez to rozumieć regulaminy podmiotów trzecich, współpracujących ze Sprzedawcą w ramach aplikacji, dostępne na stronie https://diag.pl/pacjent/regulamin/ Korzystanie przez Klienta z usług objętych takowymi regulaminami możliwe jest wyłącznie w przypadku, gdy Klient akceptuje Regulamin podmiotu trzeciego.
Stronie internetowej – należy przez rozumieć uruchomioną przez Sprzedawcę stronę www.treat.pl zawierającą niezbędne informacje, umożliwiające korzystanie z Aplikacji.
Umowie – stosunek umowny zawarty pomiędzy Klientem i Sprzedawcę nawiązany poprzez przyjęcie postanowień niniejszego Regulaminu. Nieprzyjęcie niniejszego Regulaminu (oraz zainstalowanie Aplikacji) oznacza brak możliwości uzyskiwania dostępu do usług oraz korzystania z nich.
Dane osobowe - należy przez to rozumieć dane osobowe w rozumieniu art. 4 ust. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO.
III. Zasady ogólne korzystania z Aplikacji
Aplikację można pobrać korzystając ze sklepów internetowych Dystrybutorów Aplikacji.
Z uwagi na to, że Klient uzyskuje dostęp do Aplikacji od Dystrybutorów Aplikacji przyznana licencja jest ograniczona do nieprzenoszalnej licencji na użytkowanie Aplikacji na urządzeniu, które wykorzystuje systemy operacyjne Apple iOS lub Android, zgodnie z zasadami użytkowania określonymi także w warunkach korzystania u danego Dystrybutora Aplikacji;
Dostęp do Aplikacji wymaga posiadania zainstalowanej i aktywnej Aplikacji, jak również możliwości połączenia się z siecią Internet (każdorazowe korzystanie z Usług wymaga bieżącego dostępu do sieci Internet), posiadania skrzynki pocztowej e-mail oraz posiadanie urządzenia działającego w oparciu o system operacyjny Android albo IOS
Warunkiem korzystania z Aplikacji jest:
utworzenie bezpłatnego Konta przez Klienta (związane z podaniem przez Klienta wymaganych przy rejestracji danych osobowych oraz wyborem metody płatności),
akceptacja warunków określonych w niniejszym Regulaminie,
Klient:
może być posiadaczem tylko jednego Konta,
nie jest uprawniony do użyczenia lub odsprzedaży Konta osobom trzecim,
ma prawo korzystać z usług dostępnych na Koncie wyłącznie osobiście.
Klient zobowiązuje się przestrzegać warunki określone przepisami prawa, dobrymi obyczajami oraz Regulaminem, a w szczególności używać Aplikacji w sposób nienaruszający praw osób trzecich.
Aplikacja przeznaczona jest jedynie dla osób pełnoletnich.
Klient zobowiązany jest do zmiany podanych podczas zakładania Konta danych, jeśli te uległy zmianie.
Klientowi zabronione jest w szczególności:
podszywanie się pod inne osoby, podawanie fałszywych danych osobowych lub inne wprowadzanie w błąd w zakresie osoby Klienta i posiadanych przez Klienta uprawnień,
dostarczanie treści o charakterze bezprawnym,
wykorzystywanie aplikacji niezgodnie z jej przeznaczeniem, w szczególności w zakresie naruszenia przepisów prawa, dobrych obyczajów lub Regulaminu,
Klient jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę (choćby poprzez BOK) o każdym przypadku naruszenia jego praw do loginu i/lub hasła, jak również o jakimkolwiek przypadku naruszenie przepisów Regulaminu.
IV. Opłaty
Założenie oraz utrzymanie konta jest bezpłatne.
Korzystanie z usług w ramach Aplikacji jest odpłatne, zgodnie załącznikiem nr 1.
Warunkiem skorzystania z Aplikacji jest poddanie się przez Klienta odpłatnym badaniom laboratoryjnym w sieci laboratoriów Operatora (ceny zgodne z załącznikiem nr 1) oraz wyrażenie przez Klienta zgody na przekazanie wyników tych Badań Sprzedawcy celem dostosowania diety dla potrzeb Klienta.
Likwidacja Konta w sytuacjach innych niż przy odstąpieniu od Umowy co do zasady nie jest związana ze zwrotem środków znajdujących się na Koncie Klienta, chyba że co innego wynika z przepisów prawa w konkretnym przypadku.
V. Usługi.
W ramach Aplikacji Sprzedawca świadczy następujące usługi:
Zebranie wywiadu dotyczącego,
parametrów zdrowotnych Klienta (m.in. wiek, płeć, waga, wzrost),
aktywności fizycznej Klienta związanej ze sportem oraz poza nim,
zdiagnozowanych u Klienta chorób przewlekłych,
nawyków żywieniowych Klienta w formie przykładowych posiłków, która klient spożywa na co dzień,
rodzajów produktów, których Klient nie chce spożywać;
Zsynchronizowanie danych zdrowotnych oraz aktywnościach z Aplikacji Apple Health oraz Google FIT w zakresie na które wyraził Klient;
Pośredniczeniu w zakupie badań laboratoryjnych Klienta w sieci laboratoriów Operatora;
Odczytanie interpretacji laboratoriów Operatora czy parametry pomiaru wyników są w normie czy poza nimi;
Zebranie opinii Klienta na temat różnych potraw znajdujących się bazie posiłków Aplikacji;
Opracowanie spersonalizowanego planu żywieniowego mającego na celu poprawę zdrowia Klienta opartego na normach żywienia dla populacji polski opracowanych przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy:
w oparciu o wszelkie dane zebrane w wywiadzie oraz na podstawie wyników badań realizowanych i zinterpretowanych przez laboratoria diagnostyczne Operatora;
Plan żywieniowy jest spersonalizowany na poziomie
Zapotrzebowania energetycznego;
Makroskładników pokarmowych (białko, tłuszcze, węglowodany, błonnik);
Mikroskładników (witaminy, minerały i elektrolity);
Pozostałych parametrów (np. ilość posiłków, średni indeks glikemiczny, oczekiwany czas przygotowania posiłków);
Wykluczenia produktów spożywczych niechcianych przez Klienta lub niezalecanych z powodów zdrowotnych;
Do planu żywieniowego przygotowywany jest spersonalizowany dla Klienta jadłospis zawierający posiłki na tydzień, które:
Odwzorowują zalecaną medycznie i oczekiwaną przez Klienta ilość posiłków;
Dążą do jak najlepszego dopasowania kaloryczności, ilości makro, mikroskładników i innych parametrów do planu żywieniowego;
Dążą do eliminacji produktów spożywczych w przepisach, których klient chce unikać lub powinien unikać z powodów zdrowotnych;
Dąży do eliminacji posiłków, które klient oznaczył jako takie, których nie lubi;
Narzędzia do monitoringu:
Zjedzonych posiłków z przepisów Aplikacji;
Posiłków zjedzonych na podstawie innych przepisów;
Celów redukcji lub zwiększania wagi;
Samopoczucia w procesie realizacji planu żywieniowego;
Usługi przez pierwsze 7 dni korzystania przez Klienta z Aplikacji, w tym plan żywieniowy z listą posiłków na 7 dni, jest przygotowywany przez Sprzedającego jako usługa bezpłatna (przy czym warunkiem jest poddanie się przez Klienta odpłatnym badaniom laboratoryjnym Klienta w sieci laboratoriów Operatora oraz udostępnienie wyników tych badań Sprzedawcy). Sprzedawca oświadcza, iż Usługi w wersji bezpłatnej będą przygotowane wyłącznie raz;
Dalsze świadczenie Usług (niż te opisane w ust. 8 powyżej), w szczególności przygotowanie planów żywieniowych na kolejne tygodnie (po 7 bezpłatnych dniach) są usługą płatną, czy też planów żywieniowych wynikające z modyfikacji parametrów (np. cel redukcji wagi, zmiany poziomów aktywności fizycznej, inne wykluczenia produktów spożywczych) są usługą płatną, zgodnie z załącznikiem nr 1.
VI. Warunki świadczenia usług
Przed skorzystaniem z usług Aplikacji, Klient musi poddać się odpłatnym badaniom laboratoryjnym za pośrednictwem Aplikacji u wskazanego Operatora, a także wyrazić zgodę na przekazanie wyników badań Sprzedającemu. Brak wykonania badań lub brak zgody na przekazanie wyników badań Sprzedającemu będzie uniemożliwiać korzystanie z usług oferowanych przez Aplikację.
Po wypełnieniu formularza, zakupie i wykonaniu badań laboratoryjnych za pośrednictwem Aplikacji u wskazanego Operatora oraz wyrażeniu zgody na otrzymanie tych wyników przez Sprzedawcę, Klient w ciągu 24 godzin od odczytania i przeanalizowania wyników badań otrzyma pierwszy plan żywieniowy z listą posiłków na 7 dni (o czym mowa w części V ust. 8 powyżej).
Plany żywieniowe (o których mowa w części V ust. 9 powyżej) Klient otrzyma na trzy dni przed rozpoczynającym się kolejnym tygodniem oraz w każdym momencie ewentualnej modyfikacji parametrów (np. cel redukcji wagi, zmiany poziomów aktywności fizycznej, inne wykluczenia produktów spożywczych) w ramach wykupionej płatnej Usługi.
Sprzedawca może odmówić wykonania Usługi w przypadku, kiedy:
Klient nie spełni wymagań przewidzianych w niniejszym Regulaminie;
ma uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości podanych przez Klienta informacji, w tym informacji o jego stanie zdrowia
wykonanie Usługi wykracza poza zakres jego kompetencji lub wzbudza wątpliwości ze względu na stan zdrowia Klienta, w szczególności może odmówić wykonania Usługi:
osobom, które chcą konkretną dietę, ale niezdrową;
osobom szczupłym, które chcą schudnąć do niedowagi;
osobom, których tryb życia uniemożliwia przygotowywanie i spożywanie posiłków;
osobom, które korzystają z cateringu dietetycznego;
osobom z aktywnymi zaburzeniami odżywiania: bulimią, anoreksją, z napadami objadania się;
osobom z następującymi chorobami: nieswoistymi chorobami zapalnymi jelit, poważnymi urazami kręgosłupa, nowotworami, po operacji bariatrycznej, chorobą Leśniowskiego-Crohna, chorym na ostre i przewlekłe choroby nerek, osobom po zabiegach i operacji jamy brzusznej,
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian oferowanych Usług. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany zmian, w tym ceny Usług.
Klient oświadcza, że przyjął do wiadomości, iż:
Usługi są świadczone na podstawie informacji podanych przez Klienta, stąd do osiągnięcia efektów niezbędne jest współdziałanie Klienta polegające na rzetelnym i systematycznym podawaniu informacji,
Stosowanie planu żywieniowego może być wykluczone w przypadku istnienia przeciwwskazań zdrowotnych stąd Klient, przed wykupieniem właściwego Pakietu, powinien przeprowadzić odpowiednie konsultacje z lekarzem w celu ustalenia przeciwwskazań w tym zakresie.
Klient przed wykupieniem właściwej Usługi, powinien przeprowadzić odpowiednie konsultacje w celu skonsultowania swojego stanu zdrowia z odpowiednim lekarzem,
W przypadku wystąpienia efektów niepożądanych, Klient powinien zaprzestać podejmowanych czynności świadczonych w ramach Usług, a w uzasadnionych okolicznościach powinien skonsultować się z lekarzem.
Klient odpowiada za realizowanie planu żywieniowego i suplementacji oraz zaleceń. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zamierzonych efektów Klienta.
VII. Odpowiedzialność / Zobowiązanie
Sprzedawca nie odpowiada za działania wynikające z przyczyn technicznych leżących po stronie Klienta (szczególnie za brak dostępu Klienta do Internetu lub brak kompatybilności Aplikacji z urządzeniem Klienta).
Klient jest świadomy, że:
przedstawienie błędnych danych może skutkować brakiem możliwości korzystania z usług,
usługi świadczone przez Sprzedawcę w ramach aplikacji (z wyjątkiem tych wskazanych w punkcie 3) poniżej), w szczególności ocena zebranych danych i przygotowanie planu żywieniowego, będą przygotowywane przez oprogramowanie oparte na algorytmach wypracowanych wespół ze specjalistami, tj. usługi te nie są świadczone bezpośrednio przez człowieka,
badania (a także inne usługi, przy których zostanie to wprost wskazane) nie są świadczone przez Sprzedawcę tylko przez Operatorów będących podmiotami niezwiązanymi organizacyjnie ze Sprzedawcą,
mogą wystąpić przejściowe, niezależne od Sprzedawcy utrudnienia w korzystaniu z danej usługi świadczonej przez Operatora, co może skutkować brakiem możliwości skorzystania z wybranej przez Klienta usługi,
ponosi odpowiedzialność za skutki zdarzeń związanych z korzystaniem z Aplikacji (w tym usług Operatorów) wynikających z naruszenia przez niego obowiązujących przepisów prawa, dobrych obyczajów, Regulaminu lub Regulaminów Operatorów,
korzystanie z usług w ramach korzystania z Aplikacji może się odbywać wyłącznie w celach niekomercyjnych.
Klient jest odpowiedzialny za użytkowanie Aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem i warunkami Regulaminu. W przypadku nieprzestrzegania warunków zapisanych w Regulaminie Sprzedawca ma prawo do zablokowania konta Klienta.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do:
zablokowania lub likwidacji Konta Klienta, szczególnie w przypadkach naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień niniejszego regulaminu,
tymczasowego zawieszenia uprawnienia Klienta do korzystania z Konta, jeśli posiada uzasadnione podejrzenia naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień niniejszego regulaminu, do czasu wyjaśnienia sprawy,
podjęcia działań prowadzących do naprawienia poniesionych przez Sprzedawcę strat powstałych ze względu na naruszenie przez Klienta przepisów prawa lub postanowień niniejszego regulaminu.
VIII. Rejestracja
Koniecznym warunkiem korzystania z Aplikacji jest uprzednia rejestracja Klienta, akceptacja postanowień Regulaminu, podanie wymaganych przy rejestracji danych osobowych.
Podczas procesu rejestracji wymagane jest uzupełnienie wszystkich pól formularza rejestracyjnego, chyba, że pole jest oznaczone jako opcjonalne. Podany przez Klienta adres e-mail zostanie wykorzystany jako login, a hasło będzie zabezpieczało dostęp do Konta.
Informacje wpisane do formularza muszą być danymi identyfikującymi Klienta i być zgodne z prawdą.
Wymagane jest podanie następujących danych, w tym Danych osobowych:
imienia i nazwiska,
adresu e-mail,
dane Klienta dotyczące jego osoby (płeć, waga, wiek, aktywność fizyczna itd.), które są niezbędne dla prawidłowego wykonania Usług
pozostałe dane są udostępnione Sprzedawcy dobrowolnie i nie są wymagane do prowadzenia Konta.
Celem skorzystania z usług świadczonych przez niektórych Operatorów, Klient może być zobowiązany do podania innych danych, zgodnie z Regulaminami podmiotów trzecich.
Konta Klientów zawierające niepoprawne dane osobowe mogą być usunięte.
Aby korzystać z funkcjonalności Aplikacji, Klient musi być zalogowany.
Klient zawsze ma prawo zmiany hasła.
Klient zobowiązany jest dołożyć starań w zakresie nieudostępniania swojego Konta osobom trzecim.
Klient może w każdej chwili usunąć Konto za pomocą opcji do tego służącej w ustawieniach Aplikacji.
IX. Dane osobowe
Sprzedawca niniejszym oświadcza, iż:
Dane osobowe są przetwarzane celem zawarcia i wykonania Umowy, której Klient jest stroną lub podjęcia działań przed zawarciem Umowy, w tym usług na podstawie art. 6 ust. 1b, 1c oraz 1f RODO. Przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy, w szczególności celem wykonania umowy, obronie praw, prowadzeniu statystyk oraz archiwizacji, co będzie wynikało z prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Dodatkowo, po wyrażeniu zgody przez Klienta (w szczególności poprzez zaznaczenie opcjonalnego pola podczas obsługi Konta), dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego usług oferowanych przez Sprzedawcę na podstawie art. 6 ust. 1a RODO, art. 10 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne. Klient ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej takowym cofnięciem. Podanie danych w tym zakresie jest całkowicie opcjonalne, a odmowa ich podania nie wpływa na zawarcie lub wykonywanie umowy, w ramach Aplikacji.
Podanie danych jest dobrowolne, jest jednak konieczne do zawarcia Umowy, a tym samym korzystania z Aplikacji. Odmowa podania danych w zakresie niezbędnym do założenia Konta będzie uniemożliwiało założenie takowego Konta.
Klient posiada prawo:
dostępu do treści swoich danych,
sprostowania nieprawidłowych lub niekompletnych danych,
żądania usunięcia danych osobowych, gdy dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane, osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania, dane przetwarzane są niezgodnie z prawem, dane muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa,
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, gdy osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych, przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia, Sprzedawcy nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń, osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu,
przeniesienia danych do innego administratora lub do państwa,
do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych Klienta (sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Klienta danych osobowych można wnieść w dowolnym momencie, gdy:
przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony szczególną sytuacją,
dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu, tym, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.)
Sprzeciw może Pani/Pan wnieść pisząc na dane BOK;
Dane osobowe udostępnione przez Klienta nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim, za wyjątkiem współpracowników Sprzedawcy w szczególności związanych z bezpośrednią obsługą Klienta oraz świadczącym usługi informatyczne, a także podmiotowi prowadzącemu obsługę kadrowo - rachunkową, Operatorów w przypadku korzystania z usług przez nich oferowanych (jedynie w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji takiej usługi), organów władzy publicznej lub podmiotów wykonujących zadania publiczne oraz innych zgodnie z udzieloną zgodą.
Sprzedawcy nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej z wyjątkiem Stanów Zjednoczonych (na podstawie decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2016/1250 z 12 lipca 2016 r. w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA), co wynika z faktu, że dane Klienta mogą trafić na serwery dostawców aplikacji, oprogramowania i usług IT, znajdujących się w USA.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres do 14 dni od cofnięcia zgody (w zakresie w jakim zgoda została udzielona) lub przez okres niezbędny do realizacji zawartej z Klientem umowy, a po tym czasie przez okres i w zakresie wymaganym przez przepisy prawa oraz okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy.
Sprzedawca nie przetwarza danych Klientów związanych z korzystaniem z usług świadczonych przez Operatorów. Administratorem danych Klienta pozostaje odpowiedni Operator.
Sprzedawca nie zamierza dokonywać zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, względem Klientów korzystających z Aplikacji.
Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych.
Wszelkie informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę dostępne są na Stronie internetowej oraz w Aplikacji w zakładce Polityka prywatności.
X. Reklamacje
Zalecany termin złożenia reklamacji to 7 dni od daty zdarzenia, będącego przyczyną reklamacji.
Wszystkie reklamacje dotyczące usług świadczonych na podstawie Regulaminu można składać do BOK.
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwraca się z prośbą do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
Jeśli reklamacja nie będzie zawierać danych pozwalających na identyfikację Klienta, Sprzedawca pozostawi ją bez rozpoznania. Wobec powyższego, Sprzedawca prosi każdorazowo o podanie danych takich jak: imię, nazwisko, a także adres e-mail, adres lub numer telefonu oraz zwięzłe określenie zaistniałego problemu.
Zgłoszenie Reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowej realizacji zobowiązań wobec Sprzedawcy
Sprzedawca rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 30 dni. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin do rozpatrzenia reklamacji zaczyna biec od dnia doręczenia do Sprzedawcy dokumentów uzupełniających lub dodatkowych wyjaśnień/informacji. W przypadku niemożności dotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca poinformuje Klienta o opóźnieniu, wskazując przyczynę opóźnienia (okoliczności, które muszą zostać ustalone) i przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji.
Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana do Klienta w sposób analogiczny do zgłoszonej reklamacji lub w sposób wskazany przez Klienta w reklamacji.
Rozpatrzenie reklamacji polega na identyfikacji problemu, ocenie jego zasadności oraz rozstrzygnięciu problemu zgłoszonego przez Klienta lub podjęciu stosownych działań w celu usunięcia ewentualnych nieprawidłowości, przyczyn ich powstania oraz udzieleniu wyczerpującej, profesjonalnej w formie i treści odpowiedzi.
BOK udziela odpowiedzi, która zawiera stanowisko Sprzedawcy w sprawie reklamacji, uzasadnienie oraz informację o trybie odwoławczym.
Klient ma prawo odwołania się od decyzji wydanej przez Sprzedawcę Odwołanie będzie rozpatrzone w terminie 14 dni od dnia jego wpłynięcia do BOK.
Klient może:
skierować odwołanie od decyzji Sprzedawcy bezpośrednio do BOK w ciągu 14 dni od daty otrzymania odpowiedzi na reklamację,
skorzystać z pomocy Rzecznika Praw Konsumenta,
wystąpić z powództwem do właściwego sądu powszechnego.
XI. Odstąpienie od Umowy
Klient może odstąpić od Umowy, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Termin uznaje się za zachowany, jeśli przed jego upływem Klient wyśle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
Klient może odstąpić od Umowy poprzez przesłanie do BOK oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. W tym celu Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od Umowy wedle obowiązujących przepisów, jednak nie jest to obowiązkowe.
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, jeżeli usługa została wykonana. Klient niniejszym oświadcza, że został poinformowany, że po skorzystaniu z usługi traci prawo odstąpienia od umowy.
Odstąpienie od Umowy skutkuje brakiem możliwości korzystania przez Klienta z Konta.
XII. Likwidacja Konta na wniosek Klienta
Klient ma prawo w każdym czasie żądać likwidacji Konta. Klient może złożyć wniosek poprzez przesłanie do BOK stosownego oświadczenia woli lub poprzez aplikację w zakładce Likwidacja Konta.
Likwidacja Konta następuje w terminie 7 dni od daty doręczenia wniosku Sprzedawcy. Skutkiem likwidacji Konta jest likwidacja przez Sprzedawcę Konta Klienta oraz usunięcie danych osobowych Klienta. Rozwiązanie umowy skutkuje brakiem możliwości korzystania przez Klienta z Konta. Użytkownikowi nie są zwracane jakiekolwiek środki z tego tytułu, chyba, że co innego wynika z przepisów prawa.
XIII. Zmiana regulaminu
Z ważnych przyczyn (takich jak choćby zmiana przepisów prawa lub działalność Operatorów) Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany niniejszego Regulaminu, w szczególności w zakresie funkcjonalności Aplikacji, usług i zasad korzystania z tychże oraz charakterystyki istniejących funkcjonalności Aplikacji.
O zmianie Regulaminu Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem e-maila oraz komunikatu dostępnego po zalogowaniu się do Aplikacji z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem. Nowa treść Regulaminu dostępna będzie każdorazowo w odpowiedniej zakładce Aplikacji oraz na Stronie internetowej.
Zmiana treści niniejszego Regulaminu staje się skuteczna, jeśli Klient nie wypowie Regulaminu w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości e-mail lub nie wypowie Regulaminu w najbliższym terminie wypowiedzenia po zamieszczeniu nowej wersji Regulaminu na Stronie internetowej. Klient ma prawo:
odstąpić od umowy w terminie 14 dni od daty jego akceptacji. Oświadczenie o odstąpieniu należy wysłać do BOK,
żądać usunięcia jego Konta.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo zaprzestania świadczenia usług w ramach Aplikacji. W takim wypadku wszyscy zarejestrowani Klienci zostaną o tym fakcie powiadomienia mailowo z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem.
XIV. Prawa własności intelektualnej
Prawa własności intelektualnej do wszelkich treści dostępnych w Aplikacji, w szczególności prawa autorskie w zakresie wchodzących w jego skład elementów graficznych lub słownych, a także stosowanych unikalnych rozwiązań podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom uprawnionym.
Utworzenie Konta lub korzystanie z Aplikacji nie uprawnia Klienta do roszczenia sobie jakichkolwiek uprawnień związanych z prawami własności intelektualnych, w których mowa w ust. 1 powyżej. Wszelkie prawa, których nie przyznano wyraźnie w niniejszym Regulaminie, pozostają zastrzeżone dla Sprzedawcy lub podmiotów uprawnionych.
Pod warunkiem przestrzegania przez Klienta niniejszego Regulaminu, Sprzedawca przyznaje Klientowi ograniczoną, niewyłączną, odwołalną i nieprzenoszalną licencję bez prawa udzielania dalszych licencji, na:
uzyskiwanie dostępu do Aplikacji oraz korzystanie z nich na własnym urządzeniu w celach korzystania z usługi,
uzyskiwanie dostępu oraz korzystanie z wszelkich treści, informacji oraz powiązanych z usługami materiałów.
Klient może korzystać z przysługujących mu uprawnień wyłącznie w celach prywatnych, niekomercyjnych.
XV. Postanowienia końcowe
Prawem właściwym dla niniejszego Regulaminu oraz usług w ramach Aplikacji jest prawo polskie.
W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Kodeks Cywilny.
W przypadku rozbieżności pomiędzy wersją polską a obcojęzyczną wersją językową Regulaminu, podstawą interpretacji będzie wersja polska Regulaminu.
Klient ma prawo dochodzenia swoich praw wynikających z zawartej Umowy lub korzystania z aplikacji zarówno drogą polubowną jak i przed właściwymi polskimi sądami powszechnymi.